en . e e .nl OR Opleidingen Het nieuwe werken Kijk in vijf andere keukens Vanaf 31 augustus 2010 op verschillende locaties De wereld verandert razendsnel. Nieuwe technologieën, medewerkers 2.0, toenemende concurrentie, maar vooral ook klanten 2.0 stellen andere eisen aan uw business. Transparantie, snelheid en gemak is het credo. Een aantal grote organisaties in Nederland heeft een eerste antwoord gevonden op de veranderende wereld. Kijk op locatie in hun keuken en zie wat zij gedaan hebben met de fysieke werkomgeving, de ICT-omgeving of bijvoorbeeld hun manier van leidinggeven. Kijk voor meer informatie op: www.overhetnieuwewerken.nl Or & arbeidsvoorwaarden 7 september 2010 in Utrecht Arbeidsvoorwaarden vormen een boeiend, maar ook lastig werkterrein. De (fiscale) wetgeving verandert voortdurend. Werknemers zijn geneigd hun vertegenwoordigers eerder op de vingers te kijken als het om arbeidsvoorwaarden gaat, want dat voelen ze in hun portemonnee. Leer uw weg te vinden in de complexe materie van wetgeving en cao en soepel gebruik te maken van uw bevoegdheden. Or & maatschappelijk verantwoord ondernemen 7 september 2010 in Utrecht De huidige crisis laat ons zien dat hebzucht en machtsdenken, onverschilligheid, arrogantie en holle retoriek bedrijven aan de afgrond brengen en velen met zich meesleuren. Maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo), ondernemen met de blik op de toekomst, op de lange termijn denken, is daarop het antwoord. Vanuit die visie kunt u als or een bijdrage leveren aan de continuïteit van de organisatie. Tijdens deze opleiding leert u wat mvo is. Na deze dag heeft u een visie op deze invalshoeken in uw organisatievorm ontwikkeld. Or & krachtig overtuigen 9 september 2010 in Utrecht Om invloed te kunnen uitoefenen, moet u kunnen overtuigen. Daarvoor heeft u drie dingen nodig: een sterke presentatie, de juiste argumenten en geloof in uzelf als overtuigende gesprekspartner. Tijdens de opleiding krijgt u de gelegenheid aan deze drie aspecten te werken. Na afloop kunt u uw mening onderbouwen met sterke argumenten en weet u deze krachtig naar voren te brengen. Daarbij maakt u effectief gebruik van uw stem en lichaamshouding. U ontdekt uw sterke punten. Uw zelfvertrouwen groeit en u krijgt plezier in het overtuigen. Or & omgaan met agressie 9 september 2010 in Utrecht In veel organisaties zijn agressieve, scheldende of persoonlijk beledigende klanten helaas geen uitzondering. Voor de betrokken medewerkers zijn zij een belangrijke stressfactor. Tijdens deze opleiding leert u: • waaraan een agressieprotocol moet voldoen; • hoe u werkplekken op veiligheid kunt beoordelen; • hoe u de agressie bespreekbaar kunt maken. Or & reorganisatie 14 september 2010 in Utrecht Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 90% van de reorganisaties en 70% van de fusies niet de gestelde doelen halen en vaak geheel of gedeeltelijk mislukken. Wat kan de or daaraan doen? Tijdens deze opleiding leert u uw rechten en plichten op dit gebied kennen. Na afloop kunt u: • uw tactiek bepalen in het reorganisatieproces; • de inhoud, aandachtspunten en uw rol bepalen voor het sociaal plan; en • bepalen hoe u met uw achterban kunt omgaan. Kijk voor meer informatie op www.orinformatie.nl/opleidingen Nieuw! Nieuw! Nieuw! Pagina 46
Pagina 48Voor spaarprogramma, online studiegidsen en boeken zie het Online Touch CMS beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een webshop in uw catalogussen.
OR informatie, juli/augustus 2010 Lees publicatie 17Home